کمی تا قسمتی طنز

جدیدترین مطالب طنز

به زودی همچین راه میفتد که کف کنید!

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه‌ها
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۷ - ناشناس
    عجب!
نویسندگان

اگر آن ترک شیرازی

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۲۳ ب.ظ

همه این غزل حافظ رو شنیدیم:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

«حافظ»

 

پاسخ صائب تبریزی جالب بود:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سرو دست و تن و پا را

هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد

نه چون حافظ که می بخشد  سمرقند و بخارا را

«صائب تبریزی»

 

دکتر انوشه این شعر را نیز نپسندید و دیدگاهش اینطور بود:

اگر آن مه رخ تهران بدست آرد دل ما را 

به لبخند ترش بخشم تمام روح و معنا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند 

نه بر آن دلبر شیرین که شور افکنده دنیا را

«دکتر انوشه»

 

و اما بهترین پاسخ به این اشعار را سارا گیلانی داد.

اگر آن مهوش گیلان بدست آرد دل ما را  
بدو بخشم به سهم خود، چو حافظ ملک دنیا را
تن و جان، روح و معنا را به مخلوقی نمیبخشم
اگر بخشم به او بخشم که برپا کرده دنیا را

 


آ.ن:

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورد دنیا را


نه جان و روح می بخشم نه املاک بخارا را
مگر بنگاه املاکم؟چه معنی دارد این کارا؟


و خال هندویش دیگر ندارد ارزشی اصلا"
کـ با جراحی صورت عمل کردند آنها را


نه حافظ داد املاکی، نه صائب دست و پا ها را
نه او طنز مرا خوانده، نه دیدگاه های هیما را

دیدگاه‌ها (۱۱)

  • علی مانم یه پا شاعریما برو حالشو ببر
  • علی جون خودمون:اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل مارا خوشابر حال خش بختش بدست آورده دنیارا  برو ای  جانک بد دل نمی خواهم دهم این دل  برو آری توهستی آن زن خوشکل ولی کن از بر حافظ دگر آمد زنی بهتر  میان این همه دختر نباشی تو دگر بهتر

    شهریار:

    اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
    به خال هندویش بخشم تمام روح اجزا را
    هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد
    نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را
    سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند
    نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را

    آ.ن از همه باحال تر بود !!!
    جلوت نگفتم که مغرور نشی !!
    پاسخ:
    مرسی!
    =))

    آها

    اینکه تمام روح و جان و اینا فدای خدا جونم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    بعله!
    حرف درست چیه؟
    پاسخ:
    همونی کـ گفت دیگه!

    آها!

    این یعنی اینکه اونن مهوش گیلانی دل تو رو بدست آورده؟؟؟؟

    یا چون فقط ماله گیلانه باهاش موافقی؟

    پاسخ:
    چون حرف درست رو زده باهاش موافقم.
    عاااااااااااااااالی بود :)
    و دومی نداری، فوق العاده عالی
    پاسخ:
    مرسی ، شما لطف دارید.
    آفرین آفرین! همون یه دونه مصرع آخر هم قبوله!
    پاسخ:
    بعله!

    واییییییییییییی خدای من 

    آیدین عالییییی بود 

    مردم از خنده 

    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    به قول "تیک تاک": چیکار کنم؟ تخصصمه !!! =)) !! [البته این جمله رو خیلی دوست دارم وگرنه ما تخصصمون تو همون زیاد حرف زدنه فقط!]
    جا داره بگم من ترک شیرازی هستم  =))
    پاسخ:
    آخه! دل حافظو الآن بدست آوردی؟

    :-O

    باورت میشه همین امروز سر زنگ ریاضی من و الهام داشتیم درباره ی این بیت اول حرف میزدیم؟

    الهام میگفت بیت خیلی قشنگیه

    ولی من گفتم قشنگ نیس:دی


    به نظر من مال "دکتر انوشه" از همه بهتر بود

    ولی حالا که فک میکنم آ.ن از همه جالب تره!

    پاسخ:
    من با سارا گیلانی موافق ترم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی