کمی تا قسمتی طنز

جدیدترین مطالب طنز

به زودی همچین راه میفتد که کف کنید!

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه‌ها
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۷ - ناشناس
    عجب!
نویسندگان

حاضر جوابی با حافظ

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶ ق.ظ

«بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم»

تو پیدا کن شراب کهنه اش را ساغرش با من

«اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد»

تو پیدا کن دلی عاشق ، جواب لشکرش با من

«شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم»

شراب ارغوانی جو ، گلاب قمصرش با من

«چو در دست است رودی خوش ، بزن مطرب سرودی خوش»

که رنگ چار مضراب از تو رقص بندرش با من

«صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز»

که کشف روی او با تو ، نظر بر منظرش با من

«یکی از عقل میلافد، یکی طامات می بافد»

خدایی ادعا داری اگر ، پیغمبرش با من

«بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه»

در میخانه را واکن ، بهشت و کوثرش با من

«سخن دانی و خوش خوانی نمی ورزند در شیراز»

اگر شیراز شد ، ورنه جای دیگرش با من

«بیا حافظ حوالت ده جسارت های هالو را

به موی یار شیرازی جواب مادرش با من

  • ۹۲/۰۳/۳۰
  • آیدین

حافظ

محمدرضا عالی پیام

دیدگاه‌ها (۱۱)

اینم اسم خودم ، البته اسم صبا هم هست ، برید حالشو ببرین :))))


وطن یعنی هم از دور و هم از دیر
سده، نوروز ،یلدا ، مهرگان ، تیر
وطن یعنی جلال مانده جاوید
ستون و سرستون تخته جمشید
هزاران خط و نقش مانده در یاد
صبا ، کلهر ، کمال الملک ، بهزاد
سر و سرمایه های سرفرازی
ابوریحان و خوارزمی و رازی
به اوج علم و دانش رهنوردی
    ابونصر ، ابن سینا ، سهروردی
به بحر عشق و عرفان ناخدایی
  عراقی ، رودکی ، جامی ، سنایی
وطن یعنی جهانی در دل جام
وطن یعنی رباعیات خیام
*وطن یعنی سرای ترک تا پارس
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس
وطن یعنی وطن استان به استان   
         خراسان ، سیستان ، سمنان ، لرستان
کویر لوت ، کرمان ، یزد ، ساری   
            سپاهان ، هگمتانه ، بختیاری
طبس ، بوشهر ، کردستان ، مریوان 
        دو آذربایجان ، ایلام و گیلان
اراک و فارس ، خوزستان و تهران     
        بلوچستان و هرمزگان و زنجان


 پارس : در اینجا به معنی استان فارس*
پاسخ:
قشنگ بود ، شنیده بودم.
+ [صبا خانوم]
ای جان...
البته که شاعران متععدی هم از بنده نام بردند
توجه کنید که اونا همه منظورشون شخص من بوده نه بهزاد دیگه ای :D

برای مثال

چه خوش آمیختی با هم ریاضی و رباعی را
که روح تشنه ی انسان از آن سیراب میگردد
ز استدلال تو گم کرده دست و پای خود منطق
جهان دنبال «بهزاد»ی دگر در خواب میگردد

صبا شوخی میکنی ؟
حالا ما حافظو از کجا پیدا کنیم بریم خواستگاری ؟
:))))))))

اصن عاشق حافظ شدم عجیب!

پاسخ:
ما بیشتر!
آیدین بهتر نیس هر شعری میزاری اسم شاعرشو هم بزاری ؟
این شعر از آقای محمدرضا عالی پیامه d:
منم چن تا شوخی کنم با حافظ خخخخخخ

به آب روشن می عارفی طهارت کرد
و رفته رفته به این کار زشت عادت کرد!

- برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر
لیلی آمد دم در،گفت:بیا برق آمد!

- آمد از پرده به مجلس عرقش پاک کنید
تا نگویند حریفان که چرا خیس آمد!

- سالها دل طلب جام جم از ما میکرد!
بی خبر بود که ما مشترک کیهانیم

- مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش
گفت:دنیاشده از مشکل پر،این هم روش!

- ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
اما نه فرت و فرت!که یکبار دیده ایم!

- تو را ز کنگره ی عرش میزنند سفیر!
چرا به کنگره ی شعر میروی شاعر؟!

- گر شدم رفتگر بهانه مگیر
خاک راه تو رفتنم هوس است!

- در آستین مرقع پیاله کن پنهان
که چوب و غیره در آن ناگهان فرو نکنند

- اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را
به دستش می دهم کاری که بار آخرش باشد!

- پیرهن چاک و غزلخوان و صراحی در دست
آنقدر عربده زد آبروی ما را برد!

- وفا مجوی ز دشمن که پرتوی ندهد
چراغ موشی دشمن کنار لیزر دوست

- چه خوش صید دلم کردی بنازم چشم مستت را
ولی از روی پایم خواهشاً بردار دستت را!

- من،شعر فقط گفته ام از باده و افسوس!
گل در بر و می در کف دیوید بکام است

- من بیچاره هم از اهل سلامت بودم
بس که رفتم به چکاپ این همه بیمار شدم

- بازار شوق گرم شد آن سرو قد کجاست؟
تا زیر سایه اش بنشینم خنک شوم

- داشتم دلقی و صد عیب مرا می پوشید
کیست دلقی بدهد باز به اقساط مرا؟!

- فکر کن نان بشود باز یکی شش تومان
ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید!

- صوفیان وا ستدند از گرو می همه رخت
بنده از شرم شدم پشت درختی پنهان!

در راستای خود کفایی! سروده شد!:

- سحرم دولت بیدار به بالین آمد
گفت بر خیز که معشوق تو از چین آمد!


- عجیب واقعه ای و غریب حادثه ای
که برق خانه ی بنده نرفته باز آمد!

- غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
اگر چه له شود اما شکایتی نکند!

- عاشقان را بر سر خود حکم نیست
ور نه فکر چتر در باران کنند!
می شود آخر گرانی ریشه کن
دلبران گر ناز را ارزان کنند

- کلنگ توسعه بوسید تربت قم را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند!


برای بیمارستان "نکویی" قم قلمی شد:

- سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
مرده آنست که او را به نکویی نبرند !

پاسخ:
ببخشید عزیزم ، تو برچسب های پست اگه ببینی هست.
تازه تخلص شاعرم اومده [هالو]
کلا سعدی در 7 تا از اشعارش از "پرنیان" استفاده کرده:
مثال:

- چو نیلوفر در آب و مهر در میغ

پری رخ در نقاب پرنیانست

رودکی هم چند بار استفاده کرده:

- ریگ آموی و درشتی راه او

زیر پایم پرنیان آید همی


پاسخ:

ز دیبای پرمایه و پرنیان

برآن گونه شد اختر کاویان

«فردوسی»

حالا که این طوریه رودکی و سعدی هم از "پرنیان" استفاده کردن :دی
پاسخ:
مطمئنی؟
فک نکنما!

لازم به ذکره که سهراب جون من همش از "شقایق" استفاده میکنه!!

من که عاااااااااشقشــــــم !!!3> (حد اقل تو دنیا یکی هست که منو فراموش نکرده باشه!)


صبا، تو هم خوش حااااااااااااااااال باااااااااااااش!!!



همه ی حواسم پیش اون صبا بود!
پاسخ:
خب حافظ صبا زیاد استفاده میکنه!

باغ چو شد باد صبا دایهٔ گل

بربست مشاطه‌وار پیرایهٔ گل


سمع خواجه رسان ای ندیم وقت‌شناس

به خلوتی که در او اجنبی صبا باشد


کنون که شاهد گل را به جلوه‌گاه چمن

به جز نسیم صبا نیست همدم جانی

شقایق از پی سلطان گل سپارد باز

به بادبان صبا کله‌های نعمانی


به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید

ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها


:دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی