کمی تا قسمتی طنز

جدیدترین مطالب طنز

به زودی همچین راه میفتد که کف کنید!

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه‌ها
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۷ - ناشناس
    عجب!
نویسندگان

"دوستت‌دارم‌ها" فراموش نخواهند شد.

جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳ ق.ظ

 

شعر، سروده، چامه یا چکامه یکی از کهن‌ترین گونه‌های ادبی و شاخه‌ای از هنر می‌باشد.

اشعار همیشه می‌توانند در زندگی ما نقش مهمی را ایفا کنند. گونه‌ای از هنر که بی‌شک آسوده‌تر از سایرین بر دل می‌نشیند. خواندن شعر برای هر کسی می‌توانند موجب فرح و آرامش شود اما ...

 

مشکل:‌ در زندگی ماشینی امروز، هر کسی زمان و موقعیت خواندن اشعار طولانی را ندارد. بدین صورت که یک انسان قرن ۲۱ـم واقعاً فرصت خواندن بوستان سعدی را به طور کامل ندارد!

راه حل: نیاز نیست حتماً از اشعار بلند و رمان‌های منظوم (قالباً مثنوی‌ها) استفاده کرد. بلکه می‌توان از اشعار کوتاه پارسی نیز به همان مقدار بهره برد.

مشکل:‌ پیدا کردن شعر خوب میان این همه‌ی شعر کوتاه بسیار مشکل به‌نظر می‌رسد. البته اشعار موجود معمولاً از لحاظ ساختار قوی هستند اما راه دسترسی به اشعار دست‌چین شده و زیبای‌ پارسی چیست؟

راه حل: بنده می‌خواهم وبلاگ دوستت‌دارم‌ها سهم فراموشی نیستند نوشته‌ی پرنیان خانم را معرفی کنم. خودِ بنده از این وبلاگ استفاده می‌کنم و به دیگران هم توصیه می‌کنم حتما استفاده کنند. این وبلاگ اشعار کوتاه و عاشقانه‌ی پارسی را به تفکیک شاعر گلچین می‌کند و امیدوارم نهایت استفاده را از این وبلاگ ببرید.

حمایت: برای حمایت از این وبلاگ اشعار مورد علاقه خودتان را برای این وبلاگ بفرستید و همچنین می‌‌توانید مانند بنده در یک پست این وبلاگ را معرفی کنید!

دیدگاه‌ها (۲۸)

سلام
وب سایت رزمنده ی مجازی با قسمت سوم مجموعه متن های طنز انتقادی به روز میباشد.

عمر اون وبلاگی که من میخاسم کوشش و تلاشمو توش بنگارم!
منم میخاسم در این زمینه یه کوشش و تلاشی از خودم نشون بدما!اما عمرش دیری نپایید!
دست پرنیانم درد نکنه!با شعراش دلشادمون میکنه :) ;)
پاسخ:
عمر چی!؟
سایتت خیلی باحاله
حال کردم
پاسخ:
وبلاگ هست. ممنون.
  • میثم نجفی کندج
  • جالب بود :))
    شهریار:
    قطعا اینجور موارد دلایل زیادی دارن که آیدین فقط به همین چنتا اشاره کرده. (ببخشید نظرتون رو درست متوجه نشدم.)
    آیدین:
    خوب شد؟ :)
    پاسخ:
    آفرین!
    راستی یادم رفت بپرسم! "قالبا" توی اون جمله چه معنی ای داره؟!
    پاسخ:
    رمان‌های منظوم قالب مثنوی دارند.
    پرنیان و پویا===>داخل این پست اومده:

    مشکل:‌ در زندگی ماشینی امروز، هر کسی زمان و موقعیت خواندن اشعار طولانی را ندارد. بدین صورت که یک انسان قرن ۲۱ـم واقعاً فرصت خواندن بوستان سعدی را به طور کامل ندارد!

    راه حل: نیاز نیست حتماً از اشعار بلند و رمان‌های منظوم (قالباً مثنوی‌ها) استفاده کرد. بلکه می‌توان از اشعار کوتاه پارسی نیز به همان مقدار بهره برد.

    من میگم وقتشو داریم.و استفاده نکردن از وقت به معنی فراموش سپردن اشعار بلنده که در ادبیات ما اهمییت بیشتری داره.

    من خودمم به شعارهای کوتاه (خصوصا رباعی ) علاقه مندم این این بلاگ هم خیلی دوست دارم و اصل حرف من این بود که اسم بی حوصله بودن به این اشعار رو وقت نداشتن نداریم.


    کمند=>آیدین چی به من یاد داده؟؟
    باور کن من قبلا تو همین بلاگ ... می نوشتم.
    همه ی پستای آیدین تو پرشین بلاگم خوندم تا با فضای 1طنز بیشتر آشنا شم.(اینو آیدین هم نمی دونست)
    پس طبیعیه که همه چی رو بدونم.!!
    حالا هی بگو آیدین بش یاد داده.
  • کمند سلیمانی
  • بابا چقدر پویا!!! :|
    پوریا پویا پوآ :|
  • کمند سلیمانی
  • کوفتم خز کردیا!
    نخیر تو خبر نداری پرنیان خانم هر چی ما میکشیم تقصیره اینه چ چیزایی که به پویا یاد نداده!
    من دختر بداخلافم نههههههه؟! :|
    کلا آیدین ناقص حرف میزنه!من یه رب بش گیر میدم تا اون حرفشو کامل کنه!:|
    پاسخ:
    نه! پرپر پوآ رو می‌گه!‌ تو پویا رو می‌گی!!
    کمند! :) :دی
    پرنیان: دقیقا!
    ببین آیدین خان همه خوششون اومده از شکلک نازنینم! فقط تو بی ذوقی!!
    به منم میگیا :|||
    تا یه روز فرصت داری بگی :|
  • مرسانا جعفری
  • از شعر خوشم نمیاد!!!
    ولی شعرای این وبو خوندم
    خوب بود تقریبا"
    منی که شعر نمی خونم از اینا خوشم اومد
    جالبه
    مرسی
    پاسخ:
    ممنون!
    کمند از حق نگذریم این "پرپر" رو آیدین ننداخت تو دهن پویا! یعنی من میام اینجا می‌بیم تو پست نشوته پرنیان حس می‌کنم معجزه رخ داده! می‌خوام دیدگاه بذارم می‌بینم پویا یادش اندخته این پرپر رو :|
    کیانا این بشری که من می‌شناسم دقمون می‌ده تا حرفشو کامل بزنه :|
    پاسخ:
    بعد به خودت می‌گم اِ!
  • کمند سلیمانی
  • آیدین حس کردی نیازی نیس ;))
    ببین الان شانس آوردی پرنیان از اونجا پا نشد بیاد تورو شخصا بکشه به علت اینکه تو دهنه همه انداختی پر پر :|
    وبلاگش عااااااااالیه! :دی
    آخ کیانا ,':-?  عالییییییی :دی
    پاسخ:
    کوووووفتتتت!!!
    آیدین تو جواب منو بده! کسی نگفت راجع به شکلک عزیز نازم نظر بدی!!
    +پرنیان تو از منم بدتری پس!! :دی لطف؟! نه جدی گفتم!
    ++ آره میبینی چه خوشگله؟! ,':-? :دی
    چیزی سهم فراموشی نبودن= کنایه‌ای من درآوردی به معنی تلاش کردن برای جلوگیری از فراموش شدن آن چیز! :دی
    پاسخ:
    متوجه‌ام.
    آیدین مدیونی قشنگ توضیح ندی... ,':-?
    کیانا عاشق شکلکت شدم عالیه!
    پاسخ:
    بعدا میگم.
    ســـــــــپــــــــــــاس! یعنی من نمی‌دونم چی بگم واقعا خیلی لطف دارین :)
    پوآ:
    خداروشکر من خیلی راحت می‌تونم از شیوا درخواست کنم یه توسری بهت بزنه تا دیگه اسم نازنینم رو درست بگی! درضمن اگه می‌دونستن اسمت بدون ی بهتر بود کلا از اول همون پوآ می‌ذاشتنش! (اصن تلفظش برام خیلی سخته)
    شهریار:
    می‌شه دقیقا بگین جمله‌ی اولتون کجای وبلاگ من یا این پست آیدینه؟
    فراموش شدن و یا حالا کم ارزش شدن. درسته همه شاهنامه تو خونهشون دارن ولی خیلی زیاد نیستن کسانی که خوندنش. این چه فایده داره؟ این الان نگهداریه؟ می‌خواین اسم صدتا شاعر ایرانی براتون بیارم که حتی اسمشون رو نشنیده باشید بعد شعر هم بدم و ببینید چه شعرا و اشعاری فراموش شدن؟ اونموقع به عمق فاجعه پی می‌برید! نسل ما که نسل راحت طلبیه حوصله خوندن نداره و اراده نمی‌‌کنه باید سر ذوق بیاریمش هدفم از درست کردن این وبلاگ این بود که از اشعار طولانی ابیات تاثیرگذار رو انتخاب کنم تا شاید خواننده بره کل شعر رو مطالعه کنه. فکر می‌کنم اشعار عاشقانه رو نسل جوان تاثیر زیادی داره. حالا من از این شروع کردم بعدا هم گسترشش می‌دم. :)
    علی و پویا:
    سپاس
    کیانا:
    تا حالا 7 تا وبلاگ داشتم و 6 تاشونو حذف کردم (دوتا نیستن! :دی(عمق فاجعه!)) قول می‌دم آدم شم و حذفش نکنم!
    +واقعا لطف داری . سپاس کیانا
    آیدین:
    اول این که دوباره تشکر میکنم خیلی ممنون بعد این که مشکوک می‌زنی!
    "شاید حالا...! D:"

    پاسخ:
    من کاری که از دستم بر میومد رو انجام دادم. وظیفم بیشتر از این‌هاست.
    بدم میاد از اینایی که حرفاشونو نصفه میزنن :|
    شاید حالا چی!؟ ,':-?
    +آخیییی!! این شکلکه رو همین الآن اختراع کردما!! :دی توضیح: اونا ابرواشن!! بعد یه ابروشو انداخته بالا!! (من کلا از این شکلکایی که ابروشون بالاس خوشم میاد! :دی)
    پاسخ:
    :| عجب شکلکی اختراع کردی!
    آری! خیلی خوبه!
    ولی خب دلم برای نوشته های خود پرنیان هم تنگ شده
    پاسخ:
    اوهوم :(
    شاید حالا ... ! D:
    بیخی!
    وبلاگای قبلیش خوب نبودن؟!
    من هنوز ناراحتم که دو تا قبلیا حذف شدن
    پاسخ:
    بودن. منم!
    اما این خیلی خوبه!
    وبلاگ عالی.
    چرا واسه شعر هفته دیدگاه نذاشتی؟؟
    پاسخ:
    حس کردم نیاز نیست.
    کار خوبی کردی این پستو نوشتی!
    هم دیگران با وبلاگ خووووب پرنیان آشنا میشن؛
    هم دیگه پرنیان بعد از این همه تعریف و تمجید جرئت نمیکنه وبلاگشو بعد از چند وقت حذف کنه! نه پرنیان؟! :دی
    پاسخ:
    البته هدف من نکته‌ی اول بود! وگرنه پرنیان عمراً وبلاگ به این خوبی رو حذف نمی‌کنه!
    یعنی شما میگی شعرهای بلند سهم فراموشی هاست؟؟؟؟
    یعنی شاهنامه ای که زبان ما رو نجات داد سهم فراموشی هاست؟؟؟؟
    واسه خوندن شعرهای طولانی وقت هست ولی ذوق هم میخواد
    پاسخ:
    وقتی می‌گم x = a. دلیل نمیشه که y = a نباشه! این چه نتیجه‌ایه که گرفتی!؟
    من از وبوگ جامعه 1طنزی به جز آیذین حمایت می نمایم(باز نگو کسی منو دوست نداره)!!!!
    وبلاگ مفیدیه!!!
    الان من قرن بیستمیم عایا؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    نه! تو گونه‌ی متمایزی!
    راستی، از بین بسته‌ی پیشنهادیت جام جهانی رو انتخاب کردم!

    خیلی شعر های قشتگی توشه !واقعا منی که از شعر بدم میاد واقعا لذت بردم!!



    راستی پرپر خودمون؟؟؟
    پاسخ:
    بعله همون پرپر!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی