کمی تا قسمتی طنز

جدیدترین مطالب طنز

به زودی همچین راه میفتد که کف کنید!

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه‌ها
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۷ - ناشناس
    عجب!
نویسندگان

اندر احوالات سلام

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ب.ظ

سلامی چو بوی خوشِ عطرِ چارلی

 

 

سلام و درود و از این‌جور چیزها خدمت تمامی شما عزیزان! امروز می‌خوایم درباره‌ی سلام و سلام‌کردن صحبت کنیم!

از اون‌جایی که ارتباط ما بیشتر به مکالمات متنی محدود می‌شود (از قبیل پیامک و رایانامه و چت و ...) تصمین (!) گرفتم درباره انواع سلام در نوشتار صحبت کنم!

- مورد اول درباره‌ی کسانی‌ست که درست و حسابی می‌نویسند سلام! اینها واقعاً دستشون درد نکنه حسابی!

- مورد دوم درباره‌ی کسانی هست که از درود استفاده می‌کنند. این‌ها واقعاً به این نتیجه رسیدند که تا درود فارسی هست، چه نیازیه از سلام که ریشه‌ی عربی داره استفاده کنیم!؟ البته دست دومی هم وجود داره که ادعای روشن‌فکری دارند و مورد داشتیم اصرار داشته لطفن رو این‌جوری بنویسیم چون اصلاً تنوین عربیه و نباید ازش استفاده شه به هیچ وجه!

- مورد سوم کسانی هستند که سلام رو می‌نویسند slm! اینا واقعاً خیلی سرشان شلوغ است و چون باید جان سه‌چهار نفر را نجات دهند وقت ندارند که دو حرف باقی مانده‌ را هم بنویسند!

- مورد بعدی کسانی هستند که می‌نویسند Hi! این‌ها خیلی باکلاس هستند! این‌ها از بچگی کلاس زبان می‌رفتند و الآن هفت، هشت مدرک IELTS در رنگ‌های مختلف دارند.

- مورد آخر هم کسانی هستند که سلام نمی‌کنند! مثل شخص بنده که یک‌هو پنجره یاهو را باز می‌کنم و می‌نویسم:

ببین مهتاج این "شعر هفته" که گذاشتم خوبه یا خیلی مسخرست بردارم؟ زود بگو تا بقیه ندیدن. مرسی*

و پس از این‌که طرف مقابل حرف‌هایش را با سلام شروع می‌کند متوجه اشتباهی که رخ داده می‌شوم!

 

والسلام.

* اگه می‌بینید جمله‌ها از لحاظ دستوری اشکال دارن بخاطر اینه‌که آدم موقع عجله که به این‌جور چیزا فک نمی‌کنه که!

  • ۹۳/۰۳/۰۶
  • آیدین

طنز سلام کردن

ایران

سلام

دیدگاه‌ها (۵۶)

  • اهریمن جدید
  • های و salam فراموش شد!
    سلام دوست عزیز من شما رو لینک کردم اگه مایل هستید ما رو با نام ▌▌ آشپز باشی| آموزش آشپزی| خوشمزه ترین غذاها و دسرها ▌▌ و آدرس http://ashpaz-bashi.blog.ir/ لینک کنید. ما رو باخبر کنید.
    فعلن رو که فرهنگستانم تصویب کرد مگه اخبارش رو ندارید رفتند سراغ سابون
    کمند :| ~~> دخترم بذار یه دو دیقه از حرف زدن ما بگذره بعد ...
    گفتم که خستم بابا.من هی میخوام اسم کامل مدرسمو ننویسم هی تو نمیذاری ...

    آیدین -_- ~~> من میزنم جاده خاکی؟؟ استغفرالله ... :|
    پاسخ:
    D: از سقف برو بالا!
  • ℳ𝓲ss ℰℓ𝓲
  • سلام! D:
    فارسی و عربی اونقد درهم برهم و قاطی پاتیه که ته ته تهشم که نگاه کنی بازم نمیتونی مطمئن بگی فلان کلمه قطعاً ریشه عربی یا فارسی داره!


    +به برادرتون بگید خدا بزرگه! D:
    موقع انتخاب واحد چرا دقت نکرده بودن به تاریخ امتحانات؟! :/
    پاسخ:
    نه خب سلام که مشخصه عربی‌ـه!
    کمند جان
    فکر کنم بتون آرمه جواب بده!!!

    آیدین جان
    به نظرت جاده بتونی هم داریم؟؟؟
    پاسخ:
    آسفالت که داریم! و سنگ‌لاخ!
  • کمند سلیمانی
  • سلام که هیچی از رها سوال پرسیدم میگه idk
    میگم یعنی چی
    میگه یعنی i don't know
    من الان سرمو به دیوار آجری بکوبم بهتره یا سیمانی؟
    پاسخ:
    :|
    رهائه دیگه!! یه وقتایی می‌زنه جاده خاکی
    Parham un txt english bood na finglish vagarna man chon type e  farsim sari nist bishtar finglish type mikonam 
    تصمیم دارم از معادل ابجد کلمات استفاده کنم باشد که این "فینگیلیش"خز شود و استفاده از آن منسوخ گردد. :|
    کیانا   :))
    کمند  =)) ~~> این اینجا چیکار میکنه؟؟ نتم وصل شد حسابی حسابش میرسم :دی
    آیدین  -_-  ~~> تو به حرفای منو کمند چیکار داری؟! /:)
    نه ایراد از شما نیس مث این که مشکل از بیانه
    که چپ چین راست چین داره اما اعمال نمیشه!!!!!
    پاسخ:
    جدا اعمال نمی‌شه!!؟ امتحان نکرده بودم!
    دوستان اینگلیسی یا فینگلیش از چپ به راسته
     <====
    az in tarf
  • کمند سلیمانی
  • Hatman in karo mikonm aidin :| asan harfaye khosusi ma b kasi ch????
    parham==> bale :)) kafe ayaran dg? ;))
    بهار ==> آها { اونوقت من که پارسی گفتم چرا انگلیش جواب دادی ؟ :O }

    کیانا ==> نیییییییییییییییییییییییییییییییییدونم !

    کمند سلیمانی ==> نه باوووووووووووووووو ! همینجوری دعوتت کردم.!
    پویا، علی: نخیر! از آرایه ی مبالغه بهره جسته بودم!
  • کمند سلیمانی
  • پرهام :| کافه عیاران؟!! :))
    آخ آخ نباید می خندیدم وگرنه یه عذرخواهی دیگم می زنه به طلبش!!!:|
    الان منظورت این بود در اون مراسم منم همراه آیدین باید عذر خواهی کنم؟در گمراهیِ آشکاری فرزندم! :دی
    بهار!4تا مربع دیدم من فقط :))
    مکالمه ی من و رها بعد از سلام
    من:چرت و پرت  چرت و پرت
    رها: =))))) و در حال گاز گرفتن زمین!
    :-د
    پاسخ:
    از صفحه چت‌تون یه عکس بگیر بذاریم!‌ طنز خوبی می‌شه!
    پویا CM هم بزنی نجومی میشه!!!
    کیانا=> بر حسب میلی متر حساب می کنی که فاصله نجومی شده؟؟
    هــــعـی!! میبینی رها؟! هیشــکی لپ تاپ منو دوس نداره... :"(
    آیدین مرگ!!
    پرهام اون وقت فک میکنی کم کردن از بار گناهان آیدین ارزش طی کردن مسافت نجومی اینجا تا اونجا رو داره؟!!
    لطفن درسته ! نمیدونم چه ربطی به روشن فکری داره ولی خیلی افراد از این نوشتار استفاده میکنند 
    سندلی و شترنج هم اینجوری درسته ( یعنی ایرانی تره ) 
    تا یادم نرفته بگم حتا هم اینجوریه 

    پاسخ:
    باشه.
    Mr .Hemmati 😐
    پاسخ:
    :(
    Parham ==  >avalan English na finglish bood doyoman chon marboot be qesmate english e matn bood ehsas kardam beczabane english begam jalebtare 
    Parnian joon==> 😜😎
    oOoOoOoOoOo
    یادتون رفتااااا ! مراسم عذرخواهی آیدین از دی ماهی هاست ! با حضور - پرهام - کیانا - سپیده پارسا ، 23 خرداد ساعت 7 کافه عیاران
    پاسخ:
    :|
    عیاران!؟
    کمند =))
    ترجیح میدم راجع به نحوه ی مکالمه ی ما دوتا چیزی نگیم، من ک همش میخندم :دی
    اا !! کیانا تبریک میگم.هیچکس اشاره ای نکرده بود.

    آیدین پستت خوب بود.فراتر از خوب -_-
    پاسخ:
    مرسی. ببخشید D:
    پرنیان=> من با شروع امتحانا ورد آو گوو رو دانلود کردم!!
    اصن قبلش ندیده بودمش.
    پاسخ:
    تو دیگه خیلی ...
    موضوع اینجاست که کسی با وجود امتحانات و مشغله نمیره world of goo دانلود کنه!
    به زودی مجازا معنی سال‌های آینده میده نه؟
    باشه دو  هفته دیگه امتحانا تموم میشه زمانش مشخص میشه!
    دفعه دیگه در این مورد دیدگاه نمیذارم به بهار میگم دیدگاهمو اعلام کنه!
    پاسخ:
    دیگه آدم که هوس کنه ...
    نه! واقعاً معنی ‌به‌زودی می‌ده!
    چطور مشخص می‌شه!؟
    اوه اوه اوه!!
  • کمند سلیمانی
  • آها پرهام گفته بود :دی
    پرهام اون دیدگاه رو با علی ای ای بودم بابا!
    کمند جااان!!!
     من کی گفتم 23 خرداد؟
    جریان چیه ؟
    جام جهانیه؟
    پاسخ:
    جام جهانی ۲۶ـم شروع میشه.
  • کمند سلیمانی
  • بابا من چه می دونم علی ای ای و پویا هی می گن 23 خرداد!مثه اینکه خبریه!عاغا ما بخاطر آزمون جامع 22ـم تموم می کنیم :((
    پاسخ:
    پرهام گفت اول.
    آیدین ورد آو گوو رو هستم واقن شبیهه.
    پاسخ:
    البته من یاد اون نیفتادم. الان فک کردم تنها چیزی که می‌تونه شبیهش باشه همونه! اوخ دلم تنگ شد!‌ برم دانلود کنم D:
  • کمند سلیمانی
  • هیچ وقت اون صحنه رو یادم نمیره که همچین طرف چپ صورتت در شعاع 5 متری بهار قرار گرفت که جای انگشتاش مونده بود رو صورتت =))
    23خرداد چه خبره؟؟؟!!!
    پاسخ:
    امتحانات ما ۲۱ـم تموم میشه ها! پایان امتحاناتو میگی!؟
    نیمه شعبانو میگی!؟
    کمند سلیمانی ==> ممممن ؟ حالا اگه بخوای میتونی توی مراسم 23 خرداد شرکت کنی !!! :دی

    بهار محقق ==> بهار خانوم فازت چیه ؟ یه دیدگاه فینگیلیش میذاری . یه دیدگاه پارسی ؟؟؟؟ :O
    پاسخ:
    کمند => ۲۳ خرداد چه خبره!؟
    بهار => بهاره دیگه!! از بهار چه انتظاراتی داری تو!
  • کمند سلیمانی
  • انقدر ترسیدی که سه بار یه دیدگاه رو فرستادی؟ :|
    لولوییم مگه ما؟! :|

    پاسخ:
    دوبارش حذف شد.
    تقریباً!
    آیدین یکی منو بگیره
    چرا این دخملا هی میخوان یکی رو بزنن!!!
    آدم احساس امنیت نمی کنه!!!
    پاسخ:
    آیدین یکی تو رو بگیره!!؟
    خب چرا با سختی و مشقت می‌نویسی!؟ بگو آیدین منو بگیر دیگه!
    منم هر وقت وارد شعاع 5 کیلومتری‌ـه بهار می‌شم احساس امنیتم یکم درد می‌کنه! مخصوصاً طرف چپ صورتم! :(
  • کمند سلیمانی
  • =)) بهار!هوی! :))
    پرنیان =)) بختک من! من گاهس احساس می کنم اونطوری می نویسم! :دی
    پرهام==> به تو نخندیدم که به حرفت که جالب بود خندیدم :| آوووو!چ کینه ای :دی
    آیدی یاد این بچه کوچولو ها افتادم همه چیو چپرچلاق می گن مثلا آلوالو!(مربوط به موضوع تصمین!)
    پاسخ:
    تصمین خیلی هم ادبی‌ـه! D:
    Parnian Manam gahi majbooram koli beshinam fek konam bebinam 😐 manishoon chie 
    بهار :))
    منم خیلی عصبانی میشم وقتی اینجوری میگن از همه بدتر اونایین که میگن:
    slm u khbi?!??!??!? :| یه بار یکی بهم گفتbkht mn؛ من خوندم بختک من تا نگو منظورش به خاطر من بوده :| خب واقعا چه کاریه؟!
    پاسخ:
    به‌خاطر!؟ شما ر می‌بینید!!؟
     As the writer of this post mentioned people who study English or used to go to English classes use" hi" instead of "salam "but I should add "hey" too. Ofcourse Iranian students are very creative and when someone says hey ,they answer hoy 
    پاسخ:
    =))
    دمت گرم!!!!
     علی رضا والا من اوایل که slm  بجا سلام کسی مینوشت کمی تا قسمتی ناراحت میشدم اما دیگه خودمم عادت کردم اما یبار واسم "س" یکی اس ام اس داد که وقتی دیدم میخواستم با کله برم تو صورت فرستنده عزیز.چه وضعه آخه.
    پاسخ:
    :))
    الان چی می‌نویسی!!؟‌

    این سوال یعنی خیلی وقته اس ندادی بی‌شعور!
    دیر به دیر*
    من که یاد شبکه چهار افتادم :| اون جا که می‌نویسه "چهار سوی علم"!
    پاسخ:
    هیما :(
    من الکی اشکال نمی‌گیرم بابت این به دیر پست شدنا؛ کلا هر چی فاصله بین بخش‌های داستان بیشتر بشه خواننده بخش‌های پیشین رو فراموش می‌کنه  (مشکلی که با خوندن خانه‌ی سالمندان داشتم) و می‌دونید که همه حوصله ندارن برن از اول بخونن که این هم خیلی تاثیر می‌ذاره رو برداشت خواننده. فکر کنم نوشته شده درسته؟ پس چرا پستش نمی‌کنید؟

    سخن نویسنده به اختصار:

    با اینکه ایراد گرفتن های زیاد بنده از داستان خانه سالمندان و غر زدن های این جانب از تاخیر های بسیار، بنده را مکلف به نوشت داستانی نمودند تا این وظیفه ی خطیر را درک نمایم. باشد که کمتر فغان کنم!

    عارض شوم که نام برده در دوران طفولیت خود داستان های بسیاری را نوشته و بنابراین تمام داستان ها را in-time تحویل داده و آخر هم به نتیجه ای نرسیده که چرا خانه سالمندان دو ماه در میان منتشر می شد.


    ببخشید که دیگه انقدر رک گفتم :-"
    بهزاد همین الان داشتم فکر میکردم هیما و بهزاد نیستن! امیدوارم چند دقیقه دیگه هم هیما بیاد دیدگاه بذاره!
    پاسخ:
    چشم حتما. همین روزا قسمت بعد پست میشه. ازم نخواین که زمان دقیق بگم چون به هر حال امتحانات و مشغله و ...
    فونت این کاوره منو یاد یه چیزی میندازه!اما هرچی فک میکنم نمیدونم چی؟! :| :دی
    سلام و در بعضی مواقع سلااااااام و در مواقع خیلی نادری در ابعاد بزرگتر از همه بهتر و قشنگ تر و شیک تر و دیگر عزیزان تر است!
    فک کنم یه پستی رو هم باید به خداحافظی و اشکالش اختصاص بدی!
    پاسخ:
    من یاد world of gooo می‌افتم!‌ نمی‌دونم چه ربطی داره!
    علی رضا
    مسئله روز  و شب رو فعلا حضم نکردی؟؟؟
    پاسخ:
    بیخیال!
    جمیعن : سلام !

    آیدین ==> میدونی چی میخوام اینجا بگم ، ولی دلم نمیاد ! :O

    کمند سلیمانی ==> تو پست قبلی بهم خندیدی !!!! حالا معذرت خواهی...

    صرفن جهت اطلاع ==> دقت کردین آیدین جدیدن نمیذاره دیدگاه ها به 100 برسه و زود یه پست دیگه میزاره ! { همین نامگذاری تا 90 رسیده بوداااا}!


    اطلاعیه ==> مثل اینکه اکثر بچه ها یاهو دارن !
    اگه آیدیتونو دادین حالا شاااااااااید ادتون کردم ! :دی
    پاسخ:
    پرهام جان اصلا الان فرصت طراحی ندارم!
    اما دیدی که با وجود امتحانات طراحی کردم اما ...

    دوستان لپ تاپ من اولین بار بود که تو عمرش هنگ کرد! اونم تو مهم‌ترین لحظه :|
    بعد دقیقا چرا توی کلمات کلیدی "کیانا" و "مرگ" کنار همن؟! خجالت نمیکشی؟!
    +:دی
    پاسخ:
    ببین چه هوش مصنوعی‌ای داشته که این دوتا رو کنار هم گذاشته!
  • کمند سلیمانی
  • بهزاد :)) ! آخه ما می دانیم که اگه دیدگاه هم ندی پست ها را می خوانی!به گونه ای می توان گفت حضورت حس می شود :دی
    علیرضا راس می گه ها تصمین واسه چ بود؟!
    بعد اینکه من خُب نمی دونم این عطر چارلی چه بوییه! :|
    پاسخ:
    خب واسه شوخیه. وگرنه من که می‌دونم تصمیم‌ـه!!
    مثل مِن حیث المجمود (! مهران مدیری - گنج مظفر)
    چرا شعر هفته سلام نداره؟؟؟؟
    پاسخ:
    چون شاعر سلام نکرده!
    سلام آیدین
    شعر هفته خیلی جالبیه
    کار زیبایی انجام دادی
    آفرین :)
    .
    .
    .
    .
    و یه چیز دیگه :
    اگه من یه ماه پیدام نشه کسی نمیگه این کجا رفت ؟
    خو شاید مرده بودم حداقل به چهلمم میرسین خو :|

    پاسخ:
    آقا من خیلی دنبالت گشتم اما بوک‌مارکام پاک شده بود!
    فامیلیتم یادم نبود که بتونم پیدات کنم.
    +آقا من ىه سوال برام پىش اومده:
       20:47 دقىقه شبه ىا روز؟ (امشب ىا امروز) [فک کنم شبه]
    ++ "تصمىن" گرفتى درباره انواع سلام در نوشتار صحبت کنى؟
    +++ ىه نوع سلام دىگه هم هست
    👇
    "س"

    من انتخابام بستگی به مکان داره مثلا تو چت همون دیدگاه قبلی ام و چون بلاگ تو چت رومه نوشتم slm.
    پاسخ:
    اینجا چت رومه!!؟
    :|‌ :| :|
    بعله هست!
    slm.
    پاسخ:
    :| بمیرین که همه همینو از پست فهمیدین!!!
    از شما چه پنهون وقتی به آیدین میگم درود این دورد یعنی "کوفت و ..." نه "سلام":|
    وقتی پستا رو اینجوری شروع میکنی یاد این گزارشگرای فوتبال میفتم تازه لحن سلام  کردن فردوسی پور میاد تو ذهنم! 
    اقا من یه چیزی بگم؛ این شیخ و مریدان که ما میدونستیم دقیقا چه زمان [مشخصی] پست میشه خیلی خوب بود خب این زمان مشخص کولاکو بگین دیگه!
    پاسخ:
    - جدا!!؟ خب زودتر می گفتین دیگه!!
    - این ینی بده یا ینی خوبه؟!
    - نه. کولاک تو این سبک نیست که مشخص باشه. به وقتش پست میشه!
  • کمند سلیمانی
  • +پرهام==> من همچنان به نتیجه ای نرسیدم و در مرحله ی لودین می باشم! :|
  • کمند سلیمانی
  • خب من الان جزو همه دسته ها هستم!مثلا به پرنیان که بر می خورم اول سلامم بعد درود یا به داییم!بعد به علیرضا بر بخورم SLM به این بیخودیا بخورم hi که خعلی کم پیش میاد!به رها هم برسم اصلن سلام ملام حالیم نیس گفتگوی ما ایجوری شروع میشه:رهااااااااااااااااااا!!بعد رها
    می گه:چیهههههههه؟
    خوب شد خودت به این نتیجه آخری رسیدی :|
    کلن خلاصه ی کار آی با مه: این خوبه؟اینجوری خوبه؟بذارم؟ممنون خدافس! به همین سادگی :) :دی
    پاسخ:
    D: ببخشید دیگه!!! از الآن سلام عرض میکنم واسه مکالمه بعدی!
    SLM
    فردا کامنت می نویسم!!
    الان وقت ندارم !
    *«از اون‌جایی که ارتباط ما بیشتر به مکالمات متنی ختم می‌شود...» ختم شدن، اصولا ینی پایان یافتن! که ربطی به موضوع فعلی نداره!! اینجا مثلا میتونی بگی:«... به مکالمات متنی محدود می شود...»!
    +لپ تاپ من درست شد!! تبریک بگین!!
    ++من از دسته ی اولم!
    پاسخ:
    متوجه شدم. تصحیح شد. ممنون.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی