کمی تا قسمتی طنز

جدیدترین مطالب طنز

به زودی همچین راه میفتد که کف کنید!

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین دیدگاه‌ها
  • ۱۷ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۷ - ناشناس
    عجب!
نویسندگان

یک دردل جزئی

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ب.ظ

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه!
 
شاید شما قبل از این پست درباره سطح پایین فرهنگ ایران نسبت به کشور های دیگه فکر کرده باشید.
چرا کشور برزیل باید با فرهنگ ترین کشور در جهان باشد؟!
چرا ایران باید عقب تر از کشور برزیل باشد؟!
ایران چه چیزی از کشورهای دیگر کم دارد که اول نیست؟!
چرا کشوری که بهترین های علمی و ورزشی و ... در آن اند در سطح فرهنگ باید عقب تر از کشور های دیگر باشد؟!
برای مثال:
پروفسور مجید سمیعی رئیس افتخاری اتحادیه جهانی مغز و اعصاب از ایران است.
امید کردستانی مدیر بازرگانی، سهامدار و معاون ارشد "Google"از ایران است.
فرزاد ناظمی مدیر فنی "Yahoo" از ایران است.
سینا تمدن مدیر ارشد شرکت "Apple"  از ایران است.
آزاده تبازاده دانشمند سازمان فضایی "NASA" از ایران است.
پروفسور توفیق موسیوند مخترع نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان از ایران است.
بهترین های ورزش کشتی و وزنه برداری و تکواندو و کاراته و ... در ایران اند. [آ.ن: و بسکتبال و والیبال و فوتسال حتی!]
و...
حالا چرا کشور ایران با این همه موفقیت در عرضه های مختلف در سطح فرهنگ باید عقب تر از کشورهای دیگر باشد؟!
برای تفریح بیرون می رویم ؛ چیپس می خوریم ولی چرا پاکت چیپس رو با این که یک متر از سطل زباله فاصله داریم به راحتی روی زمین می ریزیم و غافل از آنیم که ساعاتی پیش یک رفتگر همه ی زباله ها را با هزار و یک زحمت جمع کرده!
داخل ماشین تخمه می خوریم [چه اشکالی دارد!] ولی چرا پوست تخمه را از پنجره بیرون می ریزیم؟
چرا بسیاری از مردم از روران دانش آموزی عادت به مصرف سیگار می کنند؟اصلا چرا سیگار می کشند؟ چه سودی برایشان دارد؟
چرا ایران از نظر تعداد نفرات مصرف کننده مواد مخدر در جهان باید رتبه دوم در جهان باشد؟

 
خودتان فکر کنید...
به امید روزی  که بهترین های جهان در ایران باشند.
تا پست بعد خدانگهدار

  • ۹۲/۱۱/۲۸
  • علی رضا

تخمه

ورزش

ماشین

ناسا

گوگل

دیدگاه‌ها (۲۶)

خاک بر سر اون فرزاد ناظمی و او یارو اپلی که اسم ایرانو که توش زندگی کردن و بزرگ شدن ااز  سیستمشون پاک کردن مثلا اپل یا یاهو اصلا ایرانو نمیشناسه واقعا که


نظر کارشناسیه من اینه ک!
راس میگین!
ولی این همش نیس !
اینایی ک گفتین کوچک ترین مشکلات جامعه ی ما هستن! که میتونیم درستش کنیم
و اگه ما اینو تو خودمون درس کنیمو به کوچیت ترا و نسلای بعد از خودمون یاد بدیم خیلی پیشرفت میکنیم! ک اصلا هم کار سختی نیس
مثلا بچه فامیلتون ازین کارا کرد اول با ارامش میگین بردار اون جا چیپسو 
اگه گف نه بر نمیدارم! همچین میزنینش ک صدای جوجه اردک زشت بده! و دیگه اون کارو تکرار نمیکنه! بعله!
ولی خو همونجور ک گفتم مشکلات جامعه ی ما بزرگ تر از ایناس:D
بهزاد :| :))
  • مجید رضائی
  • خوبه گاهی اوقات از حالت طنز خارج بشید.
    پاسخ:
    بعله، کمی تا قسمتی طنزه!
  • pr. mahtaj   تکبیـــــــــــــــر =))
  • پاسخ:
    :))
    افراد سه دسته اند.
    1.مثبت گرا ها
    2.منفی گرا ها
    3.اونایی که خودشون رو مثبت گرا معرفی نمی کنن اما هی می گن چرا سعی می کنین خودتون رو بد نشون بدین و نیمه ی پر لیوان رو نگاه نمی کنین.
    کلا گفتم در جریان باشین! :/
    پاسخ:
    از الآن دیگه در جریانیم.
    علیرضا راس میگیا 
    فک کنم فقط رو من تاثیر نداشت چون گوشم از این حرفا پره :|
    ولی خوب رو بقیه تاثیر گذاشته ببین چقد حرفیدن 
    خو من چجوری همه اینارو بخونممم ؟؟
    .
    .
    .
    .
    پاسخ:
    - نمی دونم
    - وبلاگ جدید مبارکه

    اَاَاَاَ!
    چه افتخاراتی داریم من بی خبر بودم ازشون!!
    به به

    پاسخ:
    خوبه اینا همه افتخارتمون نیستند
    کجاشو دیدی ؟!؟!
    آقا علیرضا البته خوشبختی هم زیاد داریم :)
    پاسخ:
    100%
    رها:
    هیچکس کامل نیست حتی اونی که با فرهنگ ترینه ولی باید یاد بگیریم که به حداقل برسونیم رفتار زشتمونو...
    شاید همیشه به این حرفامون عمل نکنیم ولی میتونیم برای رسیدن به یه حد ایده آل تمام سعیمونو بکنیم. من به شخصه نگفتم خیلی خوبم و اینا من گفتم چرا اینجوری شدیمو من خودم تمام سعیم رو میکنم که به شعارام عمل کنم و خودم خودمو اصلاح کنم. حتی اگه بهم بگن "جوگیر" یا "وسواسی" (حداقل یک ساله هفتاد درصد کسایی که ازشون درخواست میکنم زباله نریزن تو محیط آزاد این جور کلمات رو به من تحویل میدن :|)
    آیدین:
    مسلما کسی خوشش نمیاد که خودشو بد ببینه یا بهش بگن بی فرهنگ :|
    داریم نیمه ی خالی رو میبینیم که پرش کنیم...

    دقیقا با آیدین موافقم!!!

    ما همیشه دوست داریم خودمونو بدبخت تر و بی فرهنگ تر نشون بدیم!!

    کلا نمیدونم چه مرضیه که همه دوست دارن اون صفتی که بده رو بیشتر تو خودشون نشون بدن!!! :|

    پاسخ:
    احتمالا برای اینه کـ دوس دارن زیر ذره بین باشن
    @رها
    منتظر بودم یکی اینو بگه!
    همش دوست داریم خودمونو بی‌فرهنگ نشون بدیم.
    از این که خودمونو بد ببینیم لذت می‌بریم.
    باور نمی‌کنید؟ [لینک]
    پاسخ:
    بـعـله!

    همه نظر دادن جز "رها" !!!

    نظر دارم!زیــــآد!

    ولی بیان کردنش مشـــکل :(

    ولی یه چیزی بگم اونه اینه که:

    ما همه جا خودمونو بد نشون میدیم!!!امکان نداره که مردم کشورهای دیگه همشــــــون تَهِ فرهنگ باشن!!!

    همچین چیزی غیرممکنه!!!

    ولی اینو قبول دارم که نسبت به جاهای دیگه بی فرهنگ تریم!

    همشم تقصیره خودمونه!

    من از شما یه سوال میپرسم!!!شما همیــــشه همه چیو رعایت میکنی!؟!

    امکان نداره کسی باشه که بگه بله!!!

    یه کار بد من انجام میدم، یه کار دیگه شما، یه کارم اونی که تو خیابونه!!!

    وقتی همه ی اینارو رو هم جمع کنی میشه این وضی که الآن هس!!!

    (قصد جسارت نداشتما!کلی عرض کردم!)

    [فعلا همین!من تازه درس خوندم!مخم کار نمیکنه!! :دی!]

    پاسخ:
    من کی گفتم همه چیز رو رعایت می کنم!؟
    گفتم کم کم رو به پیشرفت حرکت کنیم.
    پیش از این که ایراد بگیرن درستش میکنم:
    شما میگین*

    خب موافق نبودم که اینا رو به هم ربط بدن میخواستم کامل بگم :-"

    × آلوده ترین هوا رو نداره آیا؟!
    فرار مغز ها :|

    بهار جان مواقم بسی :)
    پاسخ:
    چرا نداریم؟!
    هرچی بدبختیه داریم...
    بهار خانوم
    خواهش میشود :))
    خب من یکى که پرحرفم  شما عفو بفرمایین.:-D
    اوووووووف بهار و پرنیان چقد حرف میزنین
    حالا ما چجوری اینهمه رو بخونیم ؟
    :|
    پاسخ:
    راست میگیا :))
    پست خوبی نبود
    یعنی تاثیر گذار نیست
    ولی مرسی علیرضا

    پاسخ:

    یعنی رو هیچکس تأثیر نمیذاره [حتی یه نفر] ؟!

    خواهش میکنم
    کی اینهمه دیدگاه گذاشتین من تا فارسی تایپ کنم ارسال شد چاییم یخ کرد:ی
    پرنیان جان کاملا باشما موافقم تحصیلات شعور نمیاره متاسفانه همونطور که گفتی خیلی از افراد تحصیل کرده هنجارشکنن.به نظرم تعداد این افراد کم نیستن متاسفانه هرچقدر بیشتر وارد اجتماع شدم و از دکتر گرفته تا بانک  دانشگاه و جاهای مختلف دیگه با این نوع افراد روبرو شدم و واقعا ناراحت کنندست.گفتین چرا از لحظ فرهنگی رشد نداریم به نظرم فرهنگ از خانواده شروع میشه و کم کم مدرسه دانشگاه رسانه ها هر کدوم سهمی تو شکل دادنش میشن اما حق انتخاب خود اون شخص بین این همه گزینه ها تعیین کنندست که چه نوع رفتاری میخوا داشته باشه.مثلا خیلی پیش اوده کوه یل گردش دسته جمعی بریم خیلیا فک میکنن جمع کردن اشغالا مسخرست اینکه آدم گاهی جلو یه جمع واسته و باور داشته باشه که داره کار درست رو علی رغم تعداد زیاد مخلفا انجام میده دریچه امیدیه که بتونه دیگرانو تغییر بده اما تو ایران وقتی مبینیم خانوده یا دوستان یا افرادی که الگومونن دارن یه رفتار نادرست رو دنبال میکنن ناخواگاه ما هم پیروی میکنیم ودر مورد سیگار هم خیلی از پسرها فکر میکنن با سیگار کشیدن نشون میدن ادم مهم و بزرگین .یبار در مورد قلیون از یکی پرسیدم چرا میکشی؟گفت تفریحیه اونم واسه دور هم جمع شدن منم گفتم این همه جا کافی شاپ مثلا.گفت قلیون ارزونه مدت زیادی هم میتونن بمونن و پول کمی بدن.وقتی نوجونا امکانات تفریحی کمی دارن وسیگار وقلیون خیلی ارزون گیر میاد راحت به سمتش کشیده میشن.علت زیاده اما برا تغییر همونطور که پرنیان جان گفتن خودمون باید شروع کنیم منتظر نباید نشست تا یکی بیاد همه چی درس شه.البته الان بهتر شده نسل جدید دیگه اشغال ریختن یا پشت چراغ قرمز نموندن براشون واقعا ناهنجاره درصورتی که قبلا کسی که رعایت میکرد کارش عجیب بود.

    پاسخ:
    پس همه بیاین از الان شروع کنیم
    این جوری نبودیم... این جوری شدیم! :(
    پس الآنم میتونیم باز خودمونو درست کنیم! هوم؟! :)
    بیاین از خودمون شروع کنیم!
    +پرنیان موافقم باهات!
    ++البته میزان تحصیل تاثیر گذاره! ولی دلیل نمیشه هر کسی که تحصیل کرده باشه شعور کافی هم داره!! و البته خیلی وقتا تحصیل تاثیر منفی هم میذاره تازه!!
    پاسخ:


    کاملا درسته
    اصن حرف شما 100% درسته.
    موافق نیستم
    پیش از ارسال این دیدگاه وقتی دوباره خواندمش گفتم الان میگید خیلی بدبینم ولی خیلی سعی کردم تو بیان کردن دیدگاهم بدبین نباشم...
    یعنی شما میگیم چون زیر ذره بین هستن خودشونو اصلاح میکنن یا تغییر میدن؟ به خاطر افکار دیگران مثلا؟!
    واقعا کمن یعنی؟! انقدر کم که بشه گفت استثنا؟
    افراد تحصیل کرده زیادن و اگه حرف شما درست بود فرهنگ ما الان اینجوری نبود...
    × همین الان برید یه نگاه به وضع رانندگی در خیابان اصلی شهرتون بندازید... :|
    پاسخ:
    دیگه چه میشه کرد ؟!
     حرف شما صحیحه
     
    الآن برم به رانندگی مردم نگاه کنم
    جز تاسف کاری دیگه ای نمیشه کرد کـ! :(

    به نظر من تحصیلات کاملا فرق داره با رفتار های اجتماعی افراد. درسته که ما انتظار داریم کسی که از نظر تحصیلات خیلی افتخار آفرینه رفتار های درست هم داشته باشه ولی اینجور نیست. مثلا شما میرید پیش یه پزشکی که خیلی با سواده و فلان مدرکشو از فلان دانشگاه اروپایی گرفته بعد یه جور با شما رفتار میکنه که از صد تا توهین هم بدتره. من فکر نمیکنم هر کشوری که از لحاظ علمی و افتخارات این چنینی در رده ی بالایی قرار داشته باشه حتما از جنبه ی فرهنگی بالایی هم برخورداره و این دو بعد کاملا متفاوتن از نظر من.
    و همچنین:
    الف) متاسفانه خودخواه و راحت طلب شدیم... (همین موضوع ریختن زباله مثلا...)
    ب) در مواردی منتظریم کسی بیاد یا کسانی بیان و مارو تغییر بدن! ( یا حالا اتفاقی رخ بده که ما تغییر کنیم) ولی برای تغییر کردن خودمون باید دست به کار شیم.
    ج) به تازگی خیلی از واژه ها رو بد معنی میکنیم... مثل "خوب"، "فرهنگ"، "کلاس(!!)"
    د) شعار های بی عمل...
    × این اول شخص جمع منظورم همه نیستن من کلی گفتم حالا نیاید بگید ما اینجوری نیستیم بقیه مردم هستن و اینا :d
    × چقدر حرف زدم من :|
    پاسخ:
    معمولا کسانی که تحصیل کردن و افتخاری دارن بیشتر زیر ذره بینن بنابراین اونا هم سعی می کنن که اخلاق و رفتار خودشونو کنترل کنن.
    اونی که شما مثال زدید امکان داره استثنا باشه ولی اینجور ادمایی که مثل زدید کمترن.
    -ایشاالله هر کی این پستو خوند به قول شما به شعار ها عمل کنه!
    همینو بگو!سیگار می کشن تو این سن هیچی به این کار افتخار می کنن!بهشون میگی اشغالاتونو پتیین نریزین می خندن و می گن مگه فرقیم داره؟دیگران میریزن ما هم روش!
    این همه افتخاراتی که ایران داره و هیچ کس قدرشو نمی دونه... :'(
    پاسخ:
    امیدوارم دیگه اینطوری نشه!
    واقعا درد و دل قشنگ و به حقی بود!
    پاسخ:
    قربونت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی